علی آزاده

مطالب | عکس | خاطره

مطالب | عکس | خاطره

درباره من

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همشهریان و بازدید کنندگان محترم اینجانب محمدعلی اسلامی(علی آزاده) بازنشسته آموزش وپرورش . این سایت جهت اطلاع رسانی از مطالب عمومی است ارتباط با مدیر سایت محمدعلی اسلامی شماره موبایل 09133231749 متشکرم

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نماز والدین در شب جمعه ثواب زیادی دارد و باعث شادی روح والدینی که از دنیا رفته اند می شود. نماز والدین در شب جمعه بین دو نماز خوانده می شود.

یکی از حقوقی که والدین چه در زمان حیات و چه بعد از وفات شان بر گردن فرزندان دارند خواندن نماز برای والدین است. این نماز را بخوانید تا هم والدین تان شاد شوند و هم فرزندان تان بعدها برای خودتان بخوانند.

 

عکس زیارت اهل قبور

 

نحوه خواندن نماز والدین در شب جمعه

این نماز دو رکعت است؛

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۷ ، ۱۶:۰۸
محمد علی اسلامی
براى روز جمعه اعمال بسیارى است که در اینجا تنها به بیان چند مورد اکتفا مى‏ کنیم:
اول، در رکعت اوّل نماز صبح سوره‏ «جمعه» و در رکعت دوّم، «توحید» خوانده شود.
دوّم، پس از نماز صبح، پیش از آنکه سخن بگوید، این دعا را بخواند تا کفّاره کناهان او از این جمعه‏ تا جمعه دیگر باشد:

اللَّهُمَّ مَا قُلْتُ فِی جُمُعَتِی هَذِهِ مِنْ قَوْلٍ أَوْ حَلَفْتُ فِیهَا مِنْ حَلْفٍ أَوْ نَذَرْتُ فِیهَا مِنْ نَذْرٍ فَمَشِیَّتُکَ بَیْنَ یَدَیْ ذَلِکَ کُلِّهِ فَمَا شِئْتَ مِنْهُ أَنْ یَکُونَ کَانَ وَ مَا لَمْ تَشَأْ مِنْهُ لَمْ یَکُنْ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی وَ تَجَاوَزْ عَنِّی اللَّهُمَّ مَنْ صَلَّیْتَ عَلَیْهِ فَصَلَوَاتِی عَلَیْهِ وَ مَنْ لَعَنْتَ فَلَعْنَتِی عَلَیْهِ.
خدایا! هر سخنى که در این جمعه‏اى بر زبان آورم، و یا هر سوگندى که در آن ادا نمایم‏ و یا هر نذرى که در آن‏جارى کنم، خواست و اراده تو پیشاپیش همه اینهاست، پس در این میان هرچه را تو بخواهى که بشود مى‏شود، و هرچه را که نخواهى نشود، بار خدایا! مرا بیامرز و از من درگذر. خدایا! هرکه را تو بر او درود فرستى پس درودم بر او باد و هرکه را که تو لعنت کنى پس لعنتم بر او باد؛ و دست‏کم در هر ماه یک بار این عمل را بجا آورد و نیز روایت شده:هرکس در روز جمعه پس از نماز صبح بنشیند، و به تعقیب بپردازد تا آفتاب برآید، هفتاد درجه در بهشت برین براى‏ او بالا رود؛
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۷ ، ۱۴:۱۱
محمد علی اسلامی